افزایش 3 برابری سثط در زنانی که پرخوری میکنند!

برحسب نتایج یک بررسی که در فنلاند انجام شده است، کمتر احتمال دارد زنان دچار بیماری غذا خوردن در گروه سنی خود بچه داشته باشند.

به گزارش ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، حدود این اختلاف در مورد مبتلایان به آنورکسی بسیار نمایان است. احتمال سقط در افراد دچار بولیمی در افراد همسن دو برابر می‌شد. در‌ عین‌ حال، احتمال بروز سقط در مبتلایان به نابسامانی خوردن تنقلات ( eating disorder )  بیش ‌از 3 برابر بود. در زنانی که از ‌نظر اختلالات خوردن تحت‌ درمان بودند، قریب نیمی ‌از بارداری‌ها به سقط ختم شد.

به نقل از سایت Science Daily، شناخت زودرس، درمان مؤثر و پیگیری کافی و به ‌مدت طولانی برای نابسامانی‌های غذاخوردن در پیشگیری از مشکلات سلامت تولید مثل اهمیت دارد.

در کشورهای غربی و به‌ خصوص در دختران و زنان جوان، نابسامانی‌های غذاخوردن شایع است. بنا به تخمین 5 تا 10 درصد تمامی زنان جوان در کشورهای توسعه یافته، در مرحله‌ای از زندگی به نابسامانی غذاخوردن دچار هستند.

طی یک بررسی  15 ساله با استفاده از داده‌های ثبت‌ شده، سلامت تولید‌مثل بیماران تحت درمان در ‌یک بیمارستان دانشگاهی هلسینکی در فاصله‌ی 1995‌ تا 2010 و یک گروه شاهد ارزیابی شد. گروه شاهد از افراد گروه سنی و جنسی همان منطقه‌ی بیماران بودند.

بیش از 11000 زن در بررسی شرکت کردند که 2257 نفر بیماران کلینیک نابسامانی غذاخوردن و  9028 نفر از گروه شاهد بودند. در این بررسی توجیهی برای مشکلات سلامت تولید مثل که در زنان دچار نابسامانی غذاخوردن بودند وجود نداشت. اما براساس پژوهش پیشین به ‌نظر می‌آمد که دست‌کم می‌توان بخشی ‌از این مشکلات را به نابسامانی غذاخوردن نسبت داد.

به گفته محققان هم پائین‌تر بودن وزن و هم چاق بودن با افزایش احتمال ناباروری و سقط همراه بود.

نابسامانی‌های غذاخوردن نیز اغلب شامل بی‌نظمی‌های قاعدگی بود که ممکن ‌است به چشم‌پوشی از جلوگیری از بارداری و درنهایت به بارداری ناخواسته منتهی شود.

نتیجه این پژوهش در Journal of Eating Disorders ، آمده است.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : چهار شنبه 8 مرداد 1393 | 15:6 | نویسنده : stAr |
.: Weblog Themes By BlackSkin :.